2010. április 24., szombat

Van egy újabb parám. Mégpedig az,hogy nehogy astanga undorom legyen. Egyrészről legalább 3 helyről hallottam azt,hogy valaki beleunt a jógába, mert túl monoton vagy egyéb okok miatt, másrészről ugye van már rossz tapasztalatom, mégpedig a táncos múltam: annyira megutáltam az egészet,hogy ma már rá se bírok nézni a régi táncos képeimre. Persze ez egy meglehetősen összetett folyamat volt, amit itt most nem részleteznék, de a lényeg,hogy én is hibás voltam abban, hogy ennyire megundorodtam az egésztől. Meg harmadrészről, szeretek értelmetlen, meg nem történt dolgokon parázni. Most valahogy rápörögtem erre a témára, elkezdtem ezen aggódni, hogy mi van, ha előbb-utóbb jógaundorom lesz. Hogy lesz akkor tökéletes testem (vagy hogy fogom tudni megőrizni), mi lesz a testi és lelki fejlődésemmel, a hobbimmal stbstbstb... Persze tudom, nem kéne ezen pörögnöm, mert egyrészről így könnyen bevonzhatom, másrészről még csak 4 hónapja fanatikuskodok, a táncot meg kb 7 év után kezdtem unni, szóval bőven van még időm kitalálni valamit erre a nem is létező problémára. A baj az,hogy néha úgy érzem, valaki kényszerít engem a heti 5 astangára. Néha szívem szerint elmennék egy agnira, esetleg egy csípőnyitó órára, pár percig gondolkodom rajta, aztán észhez térek ,és jól lecseszem magam, hogy hogy lehetek ilyen felelőtlen. A heti 5 astanga (ami gyakran csak 4 ) sem 6, amennyinek lennie kéne, hát hogy gondolom én ezt,hogy majd egy agniért vagy valami másért ezt a mennyiséget még lejjebb viszem, meg majd akkor jól visszafejlődök, aztán csak nézek majd.... Tudom tudom, ez egy nagy hülyeség, úgyhogy meg is fogadtam, hogy legközelebb, ha telihold lesz, na azon a héten majd mondjuk 2-3 napon át nem megyek astangára, hogy ne kelljen éreznem mennyire béna lettem (bár teszem hozzá, valaki azt mondta nekem, hogy ez a teliholdas dolog csak egy hülye babona. nem tudom, most majd megnézem, mi lesz szerdán, ha megint elfarönkösödök, akkor megállapíthatom, hogy ez egy tudományos tény, teliholdkor az ember bemerevedik, és készpássz. Ha most jobban fog menni, akkor még tovább gondolkodom azon, hogy elhiszem-e ezt vagy sem). Szóval még gondolkodom, hogy jövő csütörtökön és pénteken ne menjek-e astanga helyett agnira vagy csípőnyitóra. Hétfőn tuti a mysore, kedden egész napos céges bohóckodásra megyek, úgyhogy ez szünnap, szerdán csak este tudok bárhova is menni, úgyhogy marad a kettes (remélem nem vallok kudarcot a hold miatt!!!!), de lehet,hogy csüt-péntekre beiktatok valami MÁST.
Egyébként a csütörtök, péntek közepesen ment, semmi különös nem történt. Csütörtökön ismét aktív vinyásza napot tartottam, vagyis kb 1 kivételével az összeset mgcsináltam, pénteken már nem ment, kicsit fáradt voltam, meg óra elején a napüdvöleteknél próbáltam lejjebb menni a csaturangában, mint amennyire megy, ez pedig úgy kifárasztott, hogy kb a hetedik után azt hittem, agyvérzést kapok... Kicsit szenvedtem a melegtől (néha rosszul bírom), aztán korábban el is kellett mennem, szóval a péntekem nem volt az igazi. A térdem jobb, de lótusznál azért érzem, hogy még nem az igazi, úgyhogy vigyázok. Viszont a teknős kivételével egészen türhetően mennek már a hajlongós pózok, például rájöttem,hogy bizonyára perverz vagy nem normális vagyok, mert nekem kifejezetten az egyik kedvencem a cipész póz, amit kb mindenki utál. ( http://www.yogaprasad.com/pages/photo%20gallery_baddhakonasana_en.htm8 ) Nagyon kényelmes, sokszor itthon is ebben a pózban üldögélek. Előre hajolni még nem teljesen tudok benne, csak ha lefogják a lábamat, mert amint előrehajolok, egyből felemelkedik a fenekem (olyan könnyű :) ), na de a térdem már majdnem lent van. Ja, találtam egy tök jó cikket valahol, ami pontosan az én problémámat írja le: http://aum.hu/index.php/anatomia/gomukhasana-merev-vallakra/
Ugyanis nagyon úgy tűnik, én vagyok az egyetlen e földön, akinek gomukhasanaban nem ér össze a két keze, mert ugye rajtam kívül mindenkinek könnyen megy.....hát igen, kicsit nyomorult vagyok, de most majd gyakorolok.....

Andi felvetette, hogy menjünk Shesadri ws-ra jövő héten. Nem tudom, gondolkodom rajta, de valahogy nem pörögtem rá annyira a témára, mint amikor valami hastáncvilágsztár jött Bp-re. Akkor úgy éreztem, feltétlenül ott kell lennem, mert ha nem megyek el, összedől a világ. Mondjuk az astanga teljesen már, mint a hastánc, ahol egy tanár nem tanár, ugye mindenkinek megvan a saját stílusa, és egy idő után muszáj, hogy más impulzusok is érjenek egy táncost, ne csak egy fajta. Persze, biztos szuper, meg sokat lehet tanulni ezektől a külföldi sztárjógiktól, de azt hiszem eléggé kezdő vagyok én még, és bőven elég nekem egyelőre az én tanárom által képviselt irány. Persze már nagyon várom,hogy télen 1 hónapot Indiában töltsek egy jógaiskolában, és napi több órán át jógázzak, az biztos szuper lesz és sokat fog dobni a tudásomon, de talán azt is gondolom, szükségem van még az előttem álló jó pár hónapra ahhoz,hogy képes is legyek befogadni majd ezt a rengeteg információt (hehe). Persze azért kíváncsi vagyok, és ha most így hiretelenjében pár hónapon belül nem kéne kompletten felújítani és berendezni a lakásomat, összegyűjteni a pénzt a nyaralásra, néhány nyári cuccra, a jógaoktatóira, aztán Indiára...nos akkor biztos elmennék, de így még erősen fontolgatom a következő hetek 20-30 ezres workshopjait....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése