2010. május 19., szerda

Állítólag a jóga átalakítja az elmét. Ezért fordulhatott elő, hogy észrevétlenül elkezdtem leszokni a húsról. Tulajdonképpen vasárnap vettem észre, hogy vagy 1 hónapja nem ettem semmiféle állati tetemet. Mamához mentünk ebédelni, aki a kedvencemet (szerinte) főzte, vagyis marhasültet, tökre örültem neki, de aztán 2 falat után elment tőle a kedvem. Azt hittem beteg vagyok, de aztán rájöttem, hogy nem, csak kezdek megvilágosodni. :) Végcél a teljes húsundor. Lehet,hogy ki kéne mennem egy vágóhídra, hogy elmenjen a kedvem a marhától is. (disznót nem eszem már vagy 5 éve, csirkét meg kb fél éve). Persze korai volt az örömöm, mert kedd este 11-kor csak betoltam egy egész bigmekket. De mindegy, nem akarok ajtóstul rontani a házba.
Ami az undort illeti, megint pörögtem egy picit a már jól ismert "jajj csak nehogy jógaundorom legyen" témán. De végül elengedtem a dolgot, és eldönöttem, hogy ez velem sose fog megtörténni. Volt egy lány, aki állítólag majdnem 1 éven keresztül minden áldott nap járt órára, általában duplázott, aztán pár hónapja meg eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Pénteken elmentem egy ilyen "tanuljunk minél több okos dolgot a jógáról, hogy aztán majd más, rengeteget tudó jógik jól megcáfoljanak" előadásra, ahol ott volt ő is. Tökre megörültem neki, mondom mi van miért nem jár. Azt mondta, hát több dolog miatt. Váltottunk még pár szót, de nekem fúrta az oldalamat, hogy vajon jógaundora lett-e vagy mi ("úristen, nehogy nekem is az legyen 1 év astanga után"), hát rákérdeztem mégegyszer, hogy na de mégis mi az oka. Erre olyan szúrós szemmel meredt rám, kb mintha azt kérdeztem volna, hogy mikor élt utoljára nemi életet és egyébként mennyit keres. Vágott egy lenéző fejet és megkérdezte,hogy ez most miért olyan fontos. Én naiv hülye még el is kezdtem magyarázkodni, ahelyett, hogy kiröhögtem volna, aztán meg is rekedt a beszélgetés (jaja, mondták már,hogy rettentő sértő dolgokat tudok kérdezni :) )....na mindegy, nem tudtam meg,hogy jógaundora lett-e, viszont megtanultam, hogy jobb, ha szar fej vagyok embertársaimmal, mert hát ők is szar fejek velem, az esetek nagy részében. :)
Szóval mindegy, leszerveztem, hogy most 3 nap jógaszünetet tartok. Tettem ezt nagy okosan olyan indíttatásból, hogy majd akkor tökre fog hiányozni a jóga, és vasárnap majd biztos könnyek között borulunk egymás nyakába én és a jóga. Úgyis ma járt le a bérletem, úgyhogy majd hétfőn veszek, plusz betettek fontos tárgyalásokat nekem csütörtök estére, pénteken meg a lakással kapcsolatban kell rohangálnom, úgyhogy most 3 nap kényszerszünet következik. Kell azért ez-gondoltam én, még a múlt héten. Most meg itt háborgok, mert most pont egyáltalán nincs kedvem szünetet tartani. A hétvégi két nap is szar volt, hogy lehettem ilyen agyatlan,hogy most háromra kényszerítem magam? Három hete és két hete tudniillik megvolt a heti 6 gyakorlásom, múlt héten nem volt vasárnapi óra, ezért 5 volt, ezen a héten meg eddig ugyan volt 4 (tegnap dupláztam), tehát a vasárnappal meglesz az 5, na de most kimarad 3 azaz három nap. Hát hülye vagyok én? mondom, a jóga átalakítja az elmét...
Egyébként meglepően jól alakulnak a dolgok. Valahogy ráéreztem a bakászanára, és szinte "bármeddig" ki tudom tartani. Most hátra próbálok vetődni belőle, egyelőre lövésem sincs, hogyan, de mindegy,2 hónapja még a bakászanáról se volt lövésem. A teknős ugyan nem megy, viszont ma a kettesen egyszerűen fantasztikus voltam mindenfajta boka a tarkóra pózban. A bal lábamat már majdnem a tarkómra tudom nyomni, a jobbat persze még nem, de pl amikor mindkét lábamat a fejem mögé kell tenni, az nagyjából ment ma, még össze is tudtam kulcsolni a bokámat. A hátamon meg majdnem csináltam egy felfordult szuptakurmászanát, mondjuk inkább azzal voltam elfoglalva, hogy nyomtam a csigolyáimat, de egyébként meg voltam elégedve magammal. Nem értem, fordítva, teknősként mi a szaré' nem megy... jumpthrough....semmi. változatlan. sztem az lehet a baj,hogy nincs még elég karizmom, és nem tudom kitartani magamat felhúzott, keresztezett lábbal, ergo ha épp ugrom előre, csak vetődök, de nem tudom kontrollálni. Legalábbis a zuhanó szakaszban. Mert az első felében, amikor felfele ugrom, akkor egy minimálisat azért már bandházok és a karizmomat is bevetem, de egyből átváltok zuhanórepülésbe, amint jönnék lefele. mondjuk ha a bakászanához elég az izmom, hogy lehet,hogy ehhez nem? ne értem, mindegy....
Na aztán itt van ez a Dev Kapil gyerek. Mindenki istenítette, hogy mekkora egy sztárjógi. És hát igen, igazuk volt. Nem fizettem be hozzá, a korábban kifejtett okok illetve a mérhetetlen spúrságom miatt, most már persze bánom, mint a fene. Az ingyenes órája nagyon magával ragadott. Egyáltalán nem esetem az indiai férfitípus, de ez egy nagyon kis cuki darab. (főleg a tigrismintás szűk bugyijában :):) )). Na de félretéve a viccet, tud valamit ez a gyermek. Pontosan olyan, mint amilyennek egy jógatanárnak lennie kell a nagy könyv szerint. Amikor beszélt, ittam minden szavát (nem csak én, mindenki), amikor magyarázott, percenként megvilágosodtam, amikor pedig igazított, és azt mondta, hogy meg tudom csinálni, meg is tudtam (némi jóindulattal). És amikor azt mondta, hogy az a jógi, akin van akár 1 gramm háj is, az valamit nagyon rosszul csinál, egyből elszégyelltem magam, és szarnak ítéltem meg az előző 4,5 hónapom munkáját.... de legalább eldöntöttem, mire legközelebb jön Dev, amelett,hogy az összes órájára elmegyek, zsír csak 1, ponotsabban 2 helyen maradhat a testemen, bár ott lehetőleg több, mint most :).
Még egy fontos dologra emlékeztetett minket percenként: bandha! tudtam én ezt eddig is, de mostantól még aludni is behúzott hassal fogok. Ma nagyon koncentráltam a légzésre is és az alsó két bandhára is az órán. végig még persze nem megy, de már határozottan haladok.

Jajj mi lesz velem holnap és holnapután???? :(
valaki gyakoroljon velem itthon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése