2010. március 27., szombat

ingyenjóga, tervek ,ayurveda stb

Holnaptól minden nap fogok itthon is gyakorolni. Most már egyre inkább kezd kitisztulni a jóga-kép a fejemben. Kezdem látni hol vagyok, és azt is, hogy hová tartok.... Legalábbis a következő állomásokat látom, na. Azért azt még jelen pillanatban nem tudom elképzelni,hogy mondjuk a 3-as sorozatot nyomom, mint Santina ( http://www.youtube.com/watch?v=cZsAj4qpGoc )
Szóval vasárnaptól minden nap fejen állok, gyertyázgatok (fujj), plusz gyakorolom azokat a pózokat, amik az épp aktuális célomhoz szükségesek. Nagyon tetszett az a videó, amit Balázs küldött az előző bejegyzésemhez, tényleg jobban megértettem a lótuszt és hát igen, örülök, hogy tulajdonképpen most is erre készítem fel magam, de azt hiszem jobb lenne, ha itthon is gyakorolnám a rávezető ászanákat, vagy legalábbis az upavistát és a teknőst, ami ugye még sántít...Hát meglátjuk hetente hányszor lesz időm itthon erobikozni...
Ma -hogy meglegyen az 5 a hétre- elmentem egy ingyenes jógaórára a Bhakti kutir nevű új helyre. Hot yoga órát hirdettek. Igazából nem volt sok kedvem elmenni, kicsit fáradt és nyűgös voltam reggel de erőt vettem magamon, és végül beestem, szokás szerint az utolsó utáni percben. Végül is semmit sem hagyhatok ki, ami ingyen van :) A hely tök új, ezt is krisnások csinálják, ha jól értelmeztem a helyzetet meg a sok fura nevet. Szokásos sláger koncepció, vega étterem, jóga terem, indiai bót pipti rupis szárikkal meg füstölőkkel (be se néztem, könnyen elcsábulok, imádom az indiai biszbaszokat), plusz renget tanfolyam. A hely maga nagyon kis csini, jó a hangulata, szépen meg van csinálva. A jóga hot részét 1 db hősugárzó biztosította, nem volt hőség, sztem olyan 28 fok lehetett, pont kellemes volt a klíma. Az órát egy Zoltán (vagyis gondolom kfhtitjgfgrgdzefsa Das :) ) nevű fiú tartotta. Egyből megörült nekem, voltunk néhányszor együtt Gauranga óráján. Az óra elmondása szerint bézik agni/bikram, vagyis ezekből néhány ászana, kihagyva a nehezebbeket, mint pl az állóknál az összes egyensúlyozó gyakorlat. Az órán 5-en voltunk, ebből 3-an még sose jógáztak, a negyedik lány pedig tornász volt, úgyhogy nem okozott neki gondot semmi, sőt, még sáskába is simán feltolta magát, majd a talpát a fejére tette... Én a hátsó sorban álltam, de túl sok időm nem volt bámészkodni. Jógaórákon, mióta fanatizálódtam, igyekszem nem nézelődni -mint pl anno hastáncon, vagy bikramon-, szinte kizárólag saját magamra koncentrálok, csak a nagyon nagyon ügyeseket szoktam néha bámulni, meg a tanárt, ha netán a látószögemben van. Napüdvözlettel kezdtük, egy számomra ismeretlen verzióval, majd elkezdtünk néhány álló gyakorlatot, a mérlegpózt meg az egylábasokat kihagytuk, plusz a székpózból és őőőőőő mi az az egyensúlyozó, amikor a lábainkat és karjainkat is csavarjuk? , na ezekből egyszerüsített verziót csináltunk, meg a fa pózból vagy miből. Csináltunk még egy trikonászánát, meg azt aminek most nem jut eszembe a neve, de nem szeretem az astangából, ott kell hátul imádkozó tartásban tartani a kezemet, miközben a térdemre hajolok, és én ezt ugye nem szeretem a vállam miatt, na, az is volt, aztán még 2 db suryanamaskar B, és lementünk a földre. Hmm meg kéne tanulnom az ászanák nevét. Valamit tudok magyarul, van, amit csak szanszkritul és olyan is, ami mindig angolul jut eszembe. Tiszta multikulti az agyam. Na. Fekvők. Nem is emlékszem melyikeket hagytuk ki. Kb 1 hónapja nem voltam agnin, és elfelejtettem már a sorozatot, azért írok ilyen amatőrül (és persze agni jegyzetem sincs, ahonnan puskázhatnám a pózok nevét). De ciki. Aztán a végén volt 5 perc meditáció, és ennyi. Ja és bandhák a végén. Maga az óra jó volt,a légzésre nem figyelt senki, engem kicsit hülyének néztek, hogy olyan hangosan szuszogok, így a fekvőknél el is csendesedtem inkább, mintsem hogy kinézzenek az óráról a többiek :) A tanár nagyon kis aranyos volt, ha jól sejtem ez lehetett az egyik első órája, mert úgy tűnt, mintha izgulna. Mindent alaposan elmagyarázott, ez biztos nagyon jó lehetett az újaknak. Csomót nevetgélt, meg viccelődött, és kb minden 5. mondatában benne volt vagy az Atma center vagy Gauranga. Remek volt a hangulat, és zene is szólt. Igazítani csak az állóknál igazított, de csak a másik 4 embert, hozzám nem jött egyszer se. A fekvőket inkább velünk csinálta. A tornász lány számolt (kicsit gyorsan, vagyis pont úgy, ahogy én). Először engem kért meg, de én ezt nem szoktam elvállalni, mert akkor 30 perc alatt vége lenne az órának...
Összességében jó kis óra volt, persze nekem hiányzott a zsigeri szadizmus, de ugye ez is csak egy égi jel arra, hogy lassan el kéne kezdenem a saját lábamra állni, és nem a Tanáromtól várni,hogy belepaszírozzon egy pózba, hanem megtanulni magamat is kínozni. Például.
Óra végén még beszélt egy picit a tanár az új helyről, meg,hogy mik lesznek, kik ők, miért csinálják stb. Tetszett a lelkesedése, úgy beszélt, mint egy izgatott kisgyerek. Mondta,hogy lesz egy rakás tanfolyam, kezdő hatha és hot yoga, aztán ha meghaladósodnak a kezdők, akkor majd megkérik az én Tanáromat,hogy menjen és tartson nekik astanga ws-ot vagy vmi ilyesmi... Aztán megjelent egy Ádám nevű pasi is, akire többször is hivatkozott Zoli, mert állítólag ő már 1234 éve jógázik és ő állította össze a gyakorlatsort is. Adám egy fiatal pasi , aki 10 évet élt Indiába, meg Dél-Afrikába (?) meg hatszor volt maláriás és tud bengáliul is. Ezeket jegyeztem meg róla, ja és persze a nagy slágert, azaz ayurvéda tanfolyamot is fog tartani és női önvédelmet is (ez izgin hangzott, erre akár el is mennék, ha nem hinném azt,hogy ezzel majd pont bevonzom a támadásokat). Plusz gyorsan megmondta, hogy ki milyen testalkatú mármint ayurvedikusan. Én a legvékonyabb voltam a 4 lány közül, éljen éljen, és olyan típus, akinek hidegek a végtagjai plusz 3 másik tulajdonságot is mondott, ami szintén tökre rám illik, de már elfelejtettem. Jónak tűnik ez az ayurvéda, csak nem is tudom, nálam azt hiszem nem működött, egyszer vagy 6 hétig kezeltek egy ayurvedikus rendelőben, de nem történt semmi. Na mindegy, ez már nem jógás téma.

Holnap, vagyis vasárnap kezdem az önálló gyakorlásomat, remélem jól fog sikerülni. El akartam menni a reggeli közös szeánszra, de amikor rájöttem, hogy óraátállítás van, rájöttem,hogy ez egyszerűen esélytelen.... Így marad a homemadepracticehahaha. Lelkesebb vagyok, mint valaha. Megfogadtam, hogy nem arra fogok koncentrálni, ami nem megy, hanem inkább arra, ami megy. Hisz, bár van egy csomó dolog, amihez közöm sincs, van egy rakás olyan póz, amit meg egész jól tudok, sokkal jobban, mint egy csomó más ember, sőt, egyre sokasodik azoknak a pózoknak is a száma, amit pár hete még nem tudtam, most meg már tudok (valamilyen szinten). És határozottan látom, hogy izmosodott a lábam, meg a fenekem, már nem csak a Kriszti mondta, de Mohi is. Igaz, tőle pontosan ötször kellett megkérdeznem, mire végre kinyögte, hogy "persze persze, izmosodott", de amikor visszakérdeztem,hogy egészen biztos-e benne, megerősített,hogy 100%, szóval azt hiszem minden remekül halad.....

2 megjegyzés:

  1. "Az órát egy Zoltán (vagyis gondolom kfhtitjgfgrgdzefsa Das :) ) nevű fiú tartotta."

    :DDDDDD ó anyám, ezen visszhangosra röhögtem a lakást! :D

    VálaszTörlés